wtorek, 6 marca 2012

Chleb z suszonymi pomidorami

Na ten przepis natrafiłem na czeskim webie Idnes.cz. Wypróbowałem i... zakochałem się w smaku tego chleba. Przetłumaczyłem, trochę go ulepszyłem i zmieniłem, więc można bez przeszkód zabierać się do roboty!

 
Czas przygotowania: 15 minut + pieczenie 50 – 60 minut
Składniki na 1 chleb:

·                                 600 g mąki
·                                 2 łyżeczki soli
·                                 1 proszek do pieczenia
·                                 2 łyżeczki ziół prowansalskich
·                                 500 ml kefiru
·                                 4 jajka
·                                 2 łyżeczki przecieru pomidorowego
·                                 4 łyżki oliwowego oleju
·                                 20 g pokrojonych suszonych pomidorów + parę pomidorków na górę chleba
·                                 40 g tartego parmezanu

1. Piekarnik nagrzejemy do 180°C.
2. Do miski przesiejemy mąkę, proszek do pieczenia, sól i zioła prowansalskie. Do drugiej miseczki wlejemy jogurt, dodamy przecier pomidorowy, olej i jajka.
3. Wszystko przemieszamy i połączymy ze sobą. Na koniec wmieszamy suszone pomidory i połowę parmezanu.
4. Formę na chleb wyłożymy papierem do pieczenia i wlejemy do niej ciasto. Na chleb ułożymy parę dodatkowych suszonych pomidorów oraz posypiemy go pozostałym parmezanem. 
5. Pieczemy od 50 do 60 minut. Pod koniec pieczenia należy skontrolować wykałaczką, czy czasem chleb nie jest już upieczony.
Typ: aby chleb lepiej wyglądał i smakował, można go dodatkowo przed pieczeniem posypać ziołami prowansalskimi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz